Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasza gwiazdeczka:)

wpisy na blogu

Wyceny

Data dodania: 2013-02-26
wyślij wiadomość

Czekamy az snieg zginie i grunt troszke przeschnie, aby ruszyc juz w  koncu z budowa...Jestesmy  tez umowieni ze znajomym murarzem, ktory czeka na nasze haslo. Wycene budowy domu zrobil nam na 22 tys. razem z wylaniem schodow i tarasow, ale bez ocieplenia budynku, ktore bedziemy robic sami, Jeden strop bedzie z plyt zeranskiego, a drugi lany. Mamy tez wycene ciesli. Koszt robocizny dachu wyniesie 11 500 zl razem z polozeniem dachowki czy tez blachodachowki (jeszcze  nie wiemy z czego, bo czekamy na wyceny) wraz z orynnowaniem.

 

Na dzien dzisiejszy jedna z firm oferujacych materialy wycenila dachowke Roben z wszelkimi potrzebnymi elementami montazu na 11 201zl, a blachodachowke firmy Sara polysk z wszystkimi elementami na 8 136 zl. Cale orynnowanie z wszystkimi elementami  firmy Flamingo to koszt 1 662zl. Jutro maja zrobic wycene z Mrowki zobaczymy czy beda jakies lepsze oferty:)

3Komentarze
Data dodania: 2013-02-26 19:56:23
Co do ceny murarki to cena rozsądna, u nas murarka razem z szalunkami i wylaniem dwóch stropów oraz wymurowaniem kominów i wykończeniem ich klinkierem wyszło 23,5 tyś.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-26 20:01:13
no u nas kominy z wykonczeniem oraz szalunki pod strop tez sa w cenie....w sumie to wychodzi u nas podobnie bo gdyby byly dwa lane stropy to byloby 24 tys
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-28 18:06:39
bardzo dobre ceny! Tak trzymać ;o)
odpowiedz

Kredyt

Data dodania: 2013-02-19
wyślij wiadomość

Dzis bylismy podpisac umowe kredytowa w Eurobanku. Kredyt Rodzina na Swoim z prowizja dla banku 2%, marza 1,29%. tyle z lepszych informacji. Kredyt na 30 lat z mozliwoscia szybszej splaty: przez pierwsze 3 lata bez prowizji 30% tego co wzielismy, a po 3 latach mozemy splacic nawet calosc bez prowizji...oczywiscie chyba jak wygramy w totka :)) Raty nie sa duze, bo ok.1000zl wiec spokojnie damy rade. Do tego przy wiekszych wplatach mozemy zmiejszyc okres kredytowania co nas bardzo cieszy...Na dzien dzisiejszy jestesmy raczej zadowoleni. Gorzej bedzie jak przyjdzie placic raty...

Wiec teraz pozostalo nam czekac na upragniona wiosne...

11Komentarze
Data dodania: 2013-02-19 17:18:58
:)
Rata faktycznie duża nie jest, też chciałabym taką mieć, choć marżę dużą macie.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-19 17:24:45
To niestety byl i tak bank z najnizsza marza z posrod tych do ktorych chodzilismy. M.in. BGZ, PKO BP, Getin mialy wyzsze marze:/
odpowiedz
Odpowiedź do naszasielanka
Data dodania: 2013-02-25 19:38:08
to juz nie te czasy, ze marza byla 0.89 czy 0,99 to jedna z nizszych, choc wiem, ze oplaca sie lepiej wizac w pko marze 1,3 niz 1,25 bo przy tej nizeszj okazuje sie dziwne koszty dochodza i liczylismy, ze i tak drozej wyjdzie.My tez stoimy przed wyborem baku wiec doskonale rozumiem;)
odpowiedz
Odpowiedź do naszasielanka
Data dodania: 2013-02-19 17:19:29
Super, ze sie udało Wam dostac kredyt... wiadomo spłacanie boli, ale domek - marzenie, ktore bedzie spełniac a to najwazniejsze :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 23:31:29
Znów kuchnia: http://www.koralgol2norbiwolow.mojabudowa.pl/?id=109497
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-21 10:01:50
dokladnie moja kuchnia tak sobie ja rozplanowalam:) z tym, ze w miejscu moja bedzie wezsza i tam gdzie oni maja stol u mnie bedzie juz wykusz...i myslalam zeby w miejsce tego blatu, przy krorym mialoby sie jesc zrobic murek z luksferami wyzej niz blaty mebli z hokerami:)podczas buszowania po blogach mozna jednak znalezc cos dla siebie:)
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-21 00:19:16
albo: http://czterykaty.pl/czterykaty/5,57595,13067229,Kuchnia_otwarta_na_pokoj.html
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-21 10:04:56
do tej mam za waska kuchnie, ale tez jest bardzo fajna...ogolnie podobaja mi sie tez biale kuchnie tylko ciekawe jak to jest z materialem czy jest jakosciowo lepszy czy to po czasie lekko zolknie?
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-26 21:59:49
Wykonawca Ci nie powie, ale zdaje się, że jednak zmienia lekko kolor
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-25 19:19:18
Witaj ;) Widzę, że kredyt przyznany - super :) Teraz tylko czekać na lepszą pogodę i ruszać do pracy. Z niecierpliwością będę wyglądać zdjęć Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-25 20:55:47
Mamy nadzieje, ze w druga sobote marca najpozniej ruszymy:)juz sie doczekac nie moge:P
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka

Przydomowa oczyszczalnia scieków, a war. zabudowy

Data dodania: 2013-02-17
wyślij wiadomość

Może ktoś z Was miał podobną sytuacje do naszej. Otóż w warunkach zabudowy wpisaliśmy kanalize, ale chcielibysmy zrobić przydomową oczyszczalnię ścieków czy możemy to jeszcze zmienić czy ta decyzja z gminy jest już wiążąca? Chodzi o to, że od samego początku chcielismy tą oczyszczalnię, lecz w gminie powiedzieli, że nie możemy, bo w naszej miejscowości jest kanaliza. Dla świętego spokoju wpisaliśmy ją w tych warunkach, bo w miesiąc musieliśmy uzyskać pozwolenie z gminy i PNB, jak pisałam wcześniej żeby załapać się na stary kredyt RnS. Nie chcieliśmy żeby nam wstrzymali dokumenty więc wpisalismy co chcieli. No a teraz zastanawiamy się czy możemy to zmienić. W gminie powiedzieli, że nie możemy, nasze przypuszczenia są takie, że kanaliza jest od jakiegoś może roku i trzeba za podłącze zapłacić jakies 1200 czy 1400 zł i dlatego mówili, że nie możemy wpisać oczyszczalni. Znowu inny problem to to, iż prawnopodobnie musimy zrobić drenaż wokół domu i nie mamy gdzie tej wody odprowadzić (widoczne na zdjęciach z 1 go wpisu). Myślelismy, żeby drenaż podłączyć do tego szamba czy można tak zrobić? i co z tą oczyszczalnią czy możemy to zmienić w tych warunkach chociażby z tego względu? Zorientowanych bardzo proszę o pomoc...

11Komentarze
Data dodania: 2013-02-17 15:36:11
Dzięki za wpis :-)) Przepisu nie znam, ale ostrzegam przed podłączeniem drenażu do szamba- po ulewach nie nadążycie z wywożeniem, a to kosztuje (chyba, ze puścicie jakoś w ziemię) Np dom-i-my robiła po swojemu drenaż i jego odprowadzenie
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:06:16
Wydaje mi się, że może być ciężko ze zmianą tej decyzji, pewnie wszystko zależy od gminy ale pamiętam jak u nas rodzice interesowali się zrobieniem oczyszczalni (w ich miejscu zamieszkania nie ma kanalizacji) to powiedziano im, że owszem mogą zamienić szambo na oczyszczalnię ale w planach nie wiadomo na ile odległych jest w tej miejscowości kanalizacja i jeśli takowa będzie to możliwe, że nawet osoby posiadające oczyszczalnię (nie ważne, że wydali na to sporo kasy) będą zmuszeni do podłączenia się do kanalizacji... Oni na tym wszystkim zarabiają i o to w tym chodzi;]
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 16:21:10
Przydomową oczyszczalnie ścieków można wykonać na zgłoszenie przy spełnieniu warunku, że nie przekraczamy odprowadzenia wód do gruntu powyżej 7,5 m3/dobę. A do zgłoszenia nie potrzebujemy warunków zabudowy. Z drugiej strony gmina prowadzi rejestr przydomowych oczyszczalni ścieków, więc należało by to zgłosić. Reasumując to projektant i kierownik powinni się na ten temat wypowiedzieć. Z drugiej strony, jeżeli jest możliwość podłączenia się do kanalizacji sanitarnej to nad czym tu się zastanawiać. Nie jestem pewien czy oczyszczalnia jest tańszym rozwiązaniem. Trzeba także pamiętać, że zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego - §11.1 ust.5 pkt3. poziom drenaży rozsączających powyżej zw. wody gruntowej wynosi 1,5m. Oczywiście przy prywatnych oczyszczalniach (osoby fizyczne), gdzie nie wymagana jest Decyzja wodnoprawna tak naprawdę nikt tego nie sprawdza. Nie wiem czy pomogłem ale przynajmniej jest coś do rozważenia.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:21:40
Jeżeli jest kanalizacja, to nie dostaniecie zgody na oczyszczalnię. U nas kanalizacja jest w planach, będzie za 2 lata i nie dali nam zgody.
odpowiedz
tarocik  
Data dodania: 2013-02-17 17:53:41
zgadzam sie z przedmowca... Jezeli jest juz kanalizacja nie dostaniecie zgody... szkoda zachodu .
odpowiedz
Odpowiedź do tea--napoli
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:48:09
Jeżeli w warunkach zabudowy jest wpisane jest podłączenie się do kanalizacji to musicie się do niej podłączyć. Kombinowanie Ciupana jest niezgodne prawem i z warunkami na podstawie których wydane zostało pozwolenie na budowę więc będzie to samowola budowlana.
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 21:04:05
To nie jest samowola budowlana a już na pewno nie można powiedzieć że jest to niezgodne z prawem. Dałem tylko przykład, gdzie teoretycznie można obejść prawo. Na przydomową oczyszczalnię nie wymagane jest pozwolenie na budowę, więc automatycznie nie wymagane są warunki zabudowy. Pewnie masz rację, że Gmina nie wyda zgody lub da zgodę na bardzo krótki okres. Poza tym sam uważam, że przydomowe oczyszczalnie, są uzasadnione tylko wtedy kiedy faktycznie nie ma szans na sieć kanalizacji sanitarnej. A jeżeli już chcemy pomówić o czynnościach niezgodnych z prawem to przysłowiowy drenaż opaskowy w pewnych sytuacjach też powinien uzyskać Decyzję wodnoprawną a tak naprawdę wszyscy wykonują go jakby jego wykonanie nie było uwarunkowane żadnymi przepisami, a niestety tak do końca nie jest. Jednakże od strony technicznej zawsze uważam, że należy wykonać drenaż opaskowy - jeżeli mamy tylko gdzie go odprowadzić.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:36:42
Jesteś w błedzie
Pozwolenie na budowę dotyczy całego zamierzenia budowlanego czyli budynku wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budowa poś w przypadku j.w. zawsze będzie samowolą i PINB nakaże jego rozbiórkę właśnie dlatego, że jest niezgodny z warunkami zabudowy wydanymi dla całego zamierzenia budowlanego, mimo iż samą poś wymagane jest tylko zgłoszenie.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:55:46
Co więcej każda zmiana w zakresie zagospodarowania terenu w zatwierdzonym projekcie budowlanym wymaga uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę, której inwestor dla opisanego przypadku nie uzyska. Opisany przez Ciebie przypadek budowy poś dotyczy sytuacji np. zamiany istniejącego przydomowego szamba na poś. na terenie nieskanalizowanym, ale w żadnym wypadku nie można traktować tego jako próby obejścia przepisów dla przypadku opisanego przez Inwestora.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:52:11
Istnieje kilka sposobów pozbycia się wody z drenażu, to nie jest żaden problem: http://muratordom.pl/budowa/izolacje/drenaz-opaskowy-woda-gruntowa-fundamenty,18_9293.html
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-18 01:26:01
Zobaczcie; www.wonder.mojabudowa.pl/?id=58351
odpowiedz

Pierwsze zakupy materiałów

Data dodania: 2013-02-16
wyślij wiadomość

W czwartek zakupiliśmy solbet na nasz domek. Co prawda lepsza cena przeleciała nam koło nosa, bo za długo zwlekaliśmy z kupnem. Za 1200 szt zapłaciliśmy okolo 7700 zl. Doliczyli nam jeszcze za palety 600 zl, ale zwróca jak je oddamy. Umówiliśmy się, że odbierzemy materialy za jakieś 2 lub 3 tygodnie, żeby można je od razu umieścić na działce- o ile nie będziemy tam pływać:)  Czekamy też na wyliczenie ceny plyty żeranskiego, ktorej chcemy użyć na jeden ze stropów. W następnym tygodniu bedziemy się rozglądać już na poważnie za bloczkiem fundamentowym. Z dwóch miejsc znamy już cene, ale czekamy jescze na telefon z miejsca gdzie będziemy prawdopodobnie brać płyte na strop. Tak wiec czekamy na rozjaśnienie sytuacji i będzimy działać:)

 

6Komentarze
Data dodania: 2013-02-16 15:35:01
Witaj, my bloczki solbet niedawno kupiliśmy po 6,30 za sztukę z transportem i rozładunkiem. Zastanawia mnie tylko, dlaczego musieliście zapłacić za palety skoro one nie są "do zwrotu"? Termalica i owszem bierze dodatkowe pieniążki na poczet zwrotu ale solbet? Życzę szybkiego rozeznania z materiałami i trafnych wyborów :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:10:06
My bralismy z Mrowki ten solbet dlatego mamy palety do zwrotu. Poczatkowo zaproponowali cene 6,20 ,ale nie chcielismy wtedy brac, bo nie wiemy jak bedzie dzialka wygladac jak odmarznie ziemia,a oni chca trzymac u siebie gora 3tygodnie. Teraz dostalismy cene 6,40 bo tamta oferta nie byla juz aktualna, a podobno za tydzien ma isc jeszcze wiecej do gory:/
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka
Data dodania: 2013-02-16 16:22:49
My pytaliśmy w kilku miejscach i wszędzie mówili nam, że na solbet promocja ale trzeba się było śpieszyć. Dlatego od razu kupiliśmy na cały domek 2400 szt. Kupowaliśmy w składzie budowalnym i właściciel doradził nam dowóz w dwóch turach. Pierwsza jak już będziemy gotowi do murowania i druga od razu na płytę, żeby się nie męczyć z wnoszeniem. Bardzo miły Pan :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:27:28
My jeszcze dowozu nie ustalalismy, ale jestesmy w kontakcie, bo kolega tam pracuje. Dzwonil zebysmy brali, bo juz drozeje:)duzo tego solbetu wam wyszlo, a jakie sa jego wymiary my wzielismy 24x24x59 i wyszlo 1200
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka
Data dodania: 2013-02-16 16:33:10
U nas też 24x24x59. Tyle nam wyszło z powierzchni ścian. No ale mamy ściankę kolankową podniesioną, tak aby na gotowo miała metr. W dodatku chata wielka to i bloczków troszkę pójdzie. Kilka ścianek mamy z połówki (130szt zakupione) a reszta z pełnego :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:41:48
no tak macie dodatkowo garaz:) my bez podnoszenia mamy miec podobno okolo 90 cm ale tez chcemy podniesc ta scianke do 110 lub 120 zalezy jak zdecyduje kierownik...tylko, ze pustaki nam liczyli z projektu czyli bedzie trzeba troche dokupic przy budowie
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka

Mozliwy problem

Data dodania: 2013-02-08
wyślij wiadomość

Czy ktos z budujacych mial na dzialce problem z glina? jeszcze dokladnie tego nie wiemy, ale moj tato twierdzi, ze pod ta ziemia, ktora widac na naszej dzialce jest glina, a znowu w mapkach geodezyjnych napisane jest, ze znajduje sie tam jakis piasek. Bedziemy budowac dom z piwnica wiec musimy sie sporo wkopac. Jakie prace bedzie trzeba wykonac jezeli okaze sie, ze tam faktycznie jest glina?

8Komentarze
piekar  
Data dodania: 2013-02-08 09:02:25
Najszybciej to zrobić odwiert w kilku miejsach i będzie wiadomo na 100% :) u nas kierbud miał takie wiertelko ktorym wiercil na 2,5m i wyciagal ziemiei sobie badał :) Nie martw sie nie będzie tak źle :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:23:06
My mamy sama glinę i jest ok. Z gliną nie ma problemu, problem jest z torfem który trzeba cały usunąć, z luźnym gruntem np jak ktoś sobie zrobił wysypisko śmieci itp.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:49:59
Najlepiej zrobić badanie gruntu. U nas okazało się, że glina jest tylko przed domem, na podjeździe do garażu. Musieliśmy szybko coś tam wysypać, bo pływaliśmy w niej, kiedy było mokro.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:57:45
Chcielismy zaczac prace w marcu, ale jak bedzie glina to moze sporo nas opoznic...ciekawe czy kier. bud. ma taki sprzecik:/
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-08 10:19:47
Glina sama w sobie jest dobrym gruntem nośnym. Jedynie o czym trzeba pamiętać to aby nie dopuścić do jej uplastycznienia tj. aby nie nasiąkła wodą. Jeżeli się upłynni to należy taki grunt wymienić. Przy podpiwniczonych domach, które posadowione są w glinach doradzałbym dwie rzeczy. Po pierwsze wykonać "ciężką izolację" ścian fundamentowych np. ściany z betonu hydrotechnicznego, zastosowanie ciężkich izolacji ciężkich (nie jakiś proizol tylko np. Deitermann 100). I naprawdę radzę omówić to z kierownikiem i z projektantem. Drugą rzeczą jest wykonanie drenażu opaskowego. Glina sama w sobie jest gruntem nieprzepuszczalnym jednakże prace prowadzone na etapie wykonywania fundamentów prowadzą albo do wykonania obsypki ścian fundamentowych piaskiem to tworzy nam swego rodzaju "wannę". A to z koleji powoduje stagnowanie wody przy fundamentach. Wykonanie obsypki z gruntu rodzimego (glina) wbrew pozorom stwarza te same zagrożenie, gdyż grunt odspojony i ponownie wbudowany ma większy współczynnik filtracji i mamy to samo jak przy piasku-wodę przy fundamentach). Na rynku jest naprawdę duży wybór chemii budowlanej, która jest w stanie zabezpieczyć fundamenty. Tak na koniec, to na mapkach geodezyjnych nie określa się rodzaju gruntu. Rozwiązanie to odwierty, jak mówili moi przedmówcy lub wykonanie odkrywki. Jeżeli będziecie robili odkrywkę to zostawcie ją na parę godzin i sprawdźcie czy wystąpi tam woda gruntowa. Niemniej jednak ja zawsze doradzam wykonanie dokumentacji geotechnicznej. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 11:45:51
Też Wam radzę odwiert. Mąż swego czasu budował warsztat, okazało się, że na głebokości około 11 cm był torf , gdy robili specjalne studnie do posadowienia fundamentów, na 2,30 dokopali sie do... strumyka. nawet nie chcę wspominać tamtych nerwów, brrr! Na mapce nic na ten temat nie było.
odpowiedz
ozzyby  
Data dodania: 2013-02-08 12:34:56
Zdecydowanie ja też radzę wykonać badanie geologiczne. My też nie spodziewaliśmy się, że mamy tak fatalny grunt.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 13:24:49
wybudowalismy sie na glinie ... bez piwnicy wprawdzie, ale geolog nie doradzał nam drenazu, wiec go nie robilismy...
odpowiedz
kingakonradgwiazdka3
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 65692
Komentarzy: 425
Obserwują: 56
On-line: 9
Wpisów: 117 Galeria zdjęć: 322
Projekt GWIAZDKA III
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - warmińsko-mazurskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 sierpień
2014 marzec
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników