Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasza gwiazdeczka:)

wpisy na blogu

Przydomowa oczyszczalnia scieków, a war. zabudowy

Data dodania: 2013-02-17
wyślij wiadomość

Może ktoś z Was miał podobną sytuacje do naszej. Otóż w warunkach zabudowy wpisaliśmy kanalize, ale chcielibysmy zrobić przydomową oczyszczalnię ścieków czy możemy to jeszcze zmienić czy ta decyzja z gminy jest już wiążąca? Chodzi o to, że od samego początku chcielismy tą oczyszczalnię, lecz w gminie powiedzieli, że nie możemy, bo w naszej miejscowości jest kanaliza. Dla świętego spokoju wpisaliśmy ją w tych warunkach, bo w miesiąc musieliśmy uzyskać pozwolenie z gminy i PNB, jak pisałam wcześniej żeby załapać się na stary kredyt RnS. Nie chcieliśmy żeby nam wstrzymali dokumenty więc wpisalismy co chcieli. No a teraz zastanawiamy się czy możemy to zmienić. W gminie powiedzieli, że nie możemy, nasze przypuszczenia są takie, że kanaliza jest od jakiegoś może roku i trzeba za podłącze zapłacić jakies 1200 czy 1400 zł i dlatego mówili, że nie możemy wpisać oczyszczalni. Znowu inny problem to to, iż prawnopodobnie musimy zrobić drenaż wokół domu i nie mamy gdzie tej wody odprowadzić (widoczne na zdjęciach z 1 go wpisu). Myślelismy, żeby drenaż podłączyć do tego szamba czy można tak zrobić? i co z tą oczyszczalnią czy możemy to zmienić w tych warunkach chociażby z tego względu? Zorientowanych bardzo proszę o pomoc...

11Komentarze
Data dodania: 2013-02-17 15:36:11
Dzięki za wpis :-)) Przepisu nie znam, ale ostrzegam przed podłączeniem drenażu do szamba- po ulewach nie nadążycie z wywożeniem, a to kosztuje (chyba, ze puścicie jakoś w ziemię) Np dom-i-my robiła po swojemu drenaż i jego odprowadzenie
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:06:16
Wydaje mi się, że może być ciężko ze zmianą tej decyzji, pewnie wszystko zależy od gminy ale pamiętam jak u nas rodzice interesowali się zrobieniem oczyszczalni (w ich miejscu zamieszkania nie ma kanalizacji) to powiedziano im, że owszem mogą zamienić szambo na oczyszczalnię ale w planach nie wiadomo na ile odległych jest w tej miejscowości kanalizacja i jeśli takowa będzie to możliwe, że nawet osoby posiadające oczyszczalnię (nie ważne, że wydali na to sporo kasy) będą zmuszeni do podłączenia się do kanalizacji... Oni na tym wszystkim zarabiają i o to w tym chodzi;]
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 16:21:10
Przydomową oczyszczalnie ścieków można wykonać na zgłoszenie przy spełnieniu warunku, że nie przekraczamy odprowadzenia wód do gruntu powyżej 7,5 m3/dobę. A do zgłoszenia nie potrzebujemy warunków zabudowy. Z drugiej strony gmina prowadzi rejestr przydomowych oczyszczalni ścieków, więc należało by to zgłosić. Reasumując to projektant i kierownik powinni się na ten temat wypowiedzieć. Z drugiej strony, jeżeli jest możliwość podłączenia się do kanalizacji sanitarnej to nad czym tu się zastanawiać. Nie jestem pewien czy oczyszczalnia jest tańszym rozwiązaniem. Trzeba także pamiętać, że zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego - §11.1 ust.5 pkt3. poziom drenaży rozsączających powyżej zw. wody gruntowej wynosi 1,5m. Oczywiście przy prywatnych oczyszczalniach (osoby fizyczne), gdzie nie wymagana jest Decyzja wodnoprawna tak naprawdę nikt tego nie sprawdza. Nie wiem czy pomogłem ale przynajmniej jest coś do rozważenia.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:21:40
Jeżeli jest kanalizacja, to nie dostaniecie zgody na oczyszczalnię. U nas kanalizacja jest w planach, będzie za 2 lata i nie dali nam zgody.
odpowiedz
tarocik  
Data dodania: 2013-02-17 17:53:41
zgadzam sie z przedmowca... Jezeli jest juz kanalizacja nie dostaniecie zgody... szkoda zachodu .
odpowiedz
Odpowiedź do tea--napoli
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:48:09
Jeżeli w warunkach zabudowy jest wpisane jest podłączenie się do kanalizacji to musicie się do niej podłączyć. Kombinowanie Ciupana jest niezgodne prawem i z warunkami na podstawie których wydane zostało pozwolenie na budowę więc będzie to samowola budowlana.
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 21:04:05
To nie jest samowola budowlana a już na pewno nie można powiedzieć że jest to niezgodne z prawem. Dałem tylko przykład, gdzie teoretycznie można obejść prawo. Na przydomową oczyszczalnię nie wymagane jest pozwolenie na budowę, więc automatycznie nie wymagane są warunki zabudowy. Pewnie masz rację, że Gmina nie wyda zgody lub da zgodę na bardzo krótki okres. Poza tym sam uważam, że przydomowe oczyszczalnie, są uzasadnione tylko wtedy kiedy faktycznie nie ma szans na sieć kanalizacji sanitarnej. A jeżeli już chcemy pomówić o czynnościach niezgodnych z prawem to przysłowiowy drenaż opaskowy w pewnych sytuacjach też powinien uzyskać Decyzję wodnoprawną a tak naprawdę wszyscy wykonują go jakby jego wykonanie nie było uwarunkowane żadnymi przepisami, a niestety tak do końca nie jest. Jednakże od strony technicznej zawsze uważam, że należy wykonać drenaż opaskowy - jeżeli mamy tylko gdzie go odprowadzić.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:36:42
Jesteś w błedzie
Pozwolenie na budowę dotyczy całego zamierzenia budowlanego czyli budynku wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budowa poś w przypadku j.w. zawsze będzie samowolą i PINB nakaże jego rozbiórkę właśnie dlatego, że jest niezgodny z warunkami zabudowy wydanymi dla całego zamierzenia budowlanego, mimo iż samą poś wymagane jest tylko zgłoszenie.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:55:46
Co więcej każda zmiana w zakresie zagospodarowania terenu w zatwierdzonym projekcie budowlanym wymaga uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę, której inwestor dla opisanego przypadku nie uzyska. Opisany przez Ciebie przypadek budowy poś dotyczy sytuacji np. zamiany istniejącego przydomowego szamba na poś. na terenie nieskanalizowanym, ale w żadnym wypadku nie można traktować tego jako próby obejścia przepisów dla przypadku opisanego przez Inwestora.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:52:11
Istnieje kilka sposobów pozbycia się wody z drenażu, to nie jest żaden problem: http://muratordom.pl/budowa/izolacje/drenaz-opaskowy-woda-gruntowa-fundamenty,18_9293.html
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-18 01:26:01
Zobaczcie; www.wonder.mojabudowa.pl/?id=58351
odpowiedz
kingakonradgwiazdka3
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 65692
Komentarzy: 425
Obserwują: 56
On-line: 9
Wpisów: 117 Galeria zdjęć: 322
Projekt GWIAZDKA III
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - warmińsko-mazurskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 sierpień
2014 marzec
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67172
Liczba wpisów: 222827
Liczba komentarzy: 903621
Liczba zdjęć: 681230
Liczba osób online: 474
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy