Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasza gwiazdeczka:)

wpisy na blogu

Przydomowa oczyszczalnia scieków, a war. zabudowy

Data dodania: 2013-02-17
wyślij wiadomość

Może ktoś z Was miał podobną sytuacje do naszej. Otóż w warunkach zabudowy wpisaliśmy kanalize, ale chcielibysmy zrobić przydomową oczyszczalnię ścieków czy możemy to jeszcze zmienić czy ta decyzja z gminy jest już wiążąca? Chodzi o to, że od samego początku chcielismy tą oczyszczalnię, lecz w gminie powiedzieli, że nie możemy, bo w naszej miejscowości jest kanaliza. Dla świętego spokoju wpisaliśmy ją w tych warunkach, bo w miesiąc musieliśmy uzyskać pozwolenie z gminy i PNB, jak pisałam wcześniej żeby załapać się na stary kredyt RnS. Nie chcieliśmy żeby nam wstrzymali dokumenty więc wpisalismy co chcieli. No a teraz zastanawiamy się czy możemy to zmienić. W gminie powiedzieli, że nie możemy, nasze przypuszczenia są takie, że kanaliza jest od jakiegoś może roku i trzeba za podłącze zapłacić jakies 1200 czy 1400 zł i dlatego mówili, że nie możemy wpisać oczyszczalni. Znowu inny problem to to, iż prawnopodobnie musimy zrobić drenaż wokół domu i nie mamy gdzie tej wody odprowadzić (widoczne na zdjęciach z 1 go wpisu). Myślelismy, żeby drenaż podłączyć do tego szamba czy można tak zrobić? i co z tą oczyszczalnią czy możemy to zmienić w tych warunkach chociażby z tego względu? Zorientowanych bardzo proszę o pomoc...

11Komentarze
Data dodania: 2013-02-17 15:36:11
Dzięki za wpis :-)) Przepisu nie znam, ale ostrzegam przed podłączeniem drenażu do szamba- po ulewach nie nadążycie z wywożeniem, a to kosztuje (chyba, ze puścicie jakoś w ziemię) Np dom-i-my robiła po swojemu drenaż i jego odprowadzenie
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:06:16
Wydaje mi się, że może być ciężko ze zmianą tej decyzji, pewnie wszystko zależy od gminy ale pamiętam jak u nas rodzice interesowali się zrobieniem oczyszczalni (w ich miejscu zamieszkania nie ma kanalizacji) to powiedziano im, że owszem mogą zamienić szambo na oczyszczalnię ale w planach nie wiadomo na ile odległych jest w tej miejscowości kanalizacja i jeśli takowa będzie to możliwe, że nawet osoby posiadające oczyszczalnię (nie ważne, że wydali na to sporo kasy) będą zmuszeni do podłączenia się do kanalizacji... Oni na tym wszystkim zarabiają i o to w tym chodzi;]
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 16:21:10
Przydomową oczyszczalnie ścieków można wykonać na zgłoszenie przy spełnieniu warunku, że nie przekraczamy odprowadzenia wód do gruntu powyżej 7,5 m3/dobę. A do zgłoszenia nie potrzebujemy warunków zabudowy. Z drugiej strony gmina prowadzi rejestr przydomowych oczyszczalni ścieków, więc należało by to zgłosić. Reasumując to projektant i kierownik powinni się na ten temat wypowiedzieć. Z drugiej strony, jeżeli jest możliwość podłączenia się do kanalizacji sanitarnej to nad czym tu się zastanawiać. Nie jestem pewien czy oczyszczalnia jest tańszym rozwiązaniem. Trzeba także pamiętać, że zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego - §11.1 ust.5 pkt3. poziom drenaży rozsączających powyżej zw. wody gruntowej wynosi 1,5m. Oczywiście przy prywatnych oczyszczalniach (osoby fizyczne), gdzie nie wymagana jest Decyzja wodnoprawna tak naprawdę nikt tego nie sprawdza. Nie wiem czy pomogłem ale przynajmniej jest coś do rozważenia.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 16:21:40
Jeżeli jest kanalizacja, to nie dostaniecie zgody na oczyszczalnię. U nas kanalizacja jest w planach, będzie za 2 lata i nie dali nam zgody.
odpowiedz
tarocik  
Data dodania: 2013-02-17 17:53:41
zgadzam sie z przedmowca... Jezeli jest juz kanalizacja nie dostaniecie zgody... szkoda zachodu .
odpowiedz
Odpowiedź do tea--napoli
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:48:09
Jeżeli w warunkach zabudowy jest wpisane jest podłączenie się do kanalizacji to musicie się do niej podłączyć. Kombinowanie Ciupana jest niezgodne prawem i z warunkami na podstawie których wydane zostało pozwolenie na budowę więc będzie to samowola budowlana.
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-17 21:04:05
To nie jest samowola budowlana a już na pewno nie można powiedzieć że jest to niezgodne z prawem. Dałem tylko przykład, gdzie teoretycznie można obejść prawo. Na przydomową oczyszczalnię nie wymagane jest pozwolenie na budowę, więc automatycznie nie wymagane są warunki zabudowy. Pewnie masz rację, że Gmina nie wyda zgody lub da zgodę na bardzo krótki okres. Poza tym sam uważam, że przydomowe oczyszczalnie, są uzasadnione tylko wtedy kiedy faktycznie nie ma szans na sieć kanalizacji sanitarnej. A jeżeli już chcemy pomówić o czynnościach niezgodnych z prawem to przysłowiowy drenaż opaskowy w pewnych sytuacjach też powinien uzyskać Decyzję wodnoprawną a tak naprawdę wszyscy wykonują go jakby jego wykonanie nie było uwarunkowane żadnymi przepisami, a niestety tak do końca nie jest. Jednakże od strony technicznej zawsze uważam, że należy wykonać drenaż opaskowy - jeżeli mamy tylko gdzie go odprowadzić.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:36:42
Jesteś w błedzie
Pozwolenie na budowę dotyczy całego zamierzenia budowlanego czyli budynku wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budowa poś w przypadku j.w. zawsze będzie samowolą i PINB nakaże jego rozbiórkę właśnie dlatego, że jest niezgodny z warunkami zabudowy wydanymi dla całego zamierzenia budowlanego, mimo iż samą poś wymagane jest tylko zgłoszenie.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-18 19:55:46
Co więcej każda zmiana w zakresie zagospodarowania terenu w zatwierdzonym projekcie budowlanym wymaga uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę, której inwestor dla opisanego przypadku nie uzyska. Opisany przez Ciebie przypadek budowy poś dotyczy sytuacji np. zamiany istniejącego przydomowego szamba na poś. na terenie nieskanalizowanym, ale w żadnym wypadku nie można traktować tego jako próby obejścia przepisów dla przypadku opisanego przez Inwestora.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
kikiok
Data dodania: 2013-02-17 18:52:11
Istnieje kilka sposobów pozbycia się wody z drenażu, to nie jest żaden problem: http://muratordom.pl/budowa/izolacje/drenaz-opaskowy-woda-gruntowa-fundamenty,18_9293.html
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-18 01:26:01
Zobaczcie; www.wonder.mojabudowa.pl/?id=58351
odpowiedz

Pierwsze zakupy materiałów

Data dodania: 2013-02-16
wyślij wiadomość

W czwartek zakupiliśmy solbet na nasz domek. Co prawda lepsza cena przeleciała nam koło nosa, bo za długo zwlekaliśmy z kupnem. Za 1200 szt zapłaciliśmy okolo 7700 zl. Doliczyli nam jeszcze za palety 600 zl, ale zwróca jak je oddamy. Umówiliśmy się, że odbierzemy materialy za jakieś 2 lub 3 tygodnie, żeby można je od razu umieścić na działce- o ile nie będziemy tam pływać:)  Czekamy też na wyliczenie ceny plyty żeranskiego, ktorej chcemy użyć na jeden ze stropów. W następnym tygodniu bedziemy się rozglądać już na poważnie za bloczkiem fundamentowym. Z dwóch miejsc znamy już cene, ale czekamy jescze na telefon z miejsca gdzie będziemy prawdopodobnie brać płyte na strop. Tak wiec czekamy na rozjaśnienie sytuacji i będzimy działać:)

 

6Komentarze
Data dodania: 2013-02-16 15:35:01
Witaj, my bloczki solbet niedawno kupiliśmy po 6,30 za sztukę z transportem i rozładunkiem. Zastanawia mnie tylko, dlaczego musieliście zapłacić za palety skoro one nie są "do zwrotu"? Termalica i owszem bierze dodatkowe pieniążki na poczet zwrotu ale solbet? Życzę szybkiego rozeznania z materiałami i trafnych wyborów :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:10:06
My bralismy z Mrowki ten solbet dlatego mamy palety do zwrotu. Poczatkowo zaproponowali cene 6,20 ,ale nie chcielismy wtedy brac, bo nie wiemy jak bedzie dzialka wygladac jak odmarznie ziemia,a oni chca trzymac u siebie gora 3tygodnie. Teraz dostalismy cene 6,40 bo tamta oferta nie byla juz aktualna, a podobno za tydzien ma isc jeszcze wiecej do gory:/
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka
Data dodania: 2013-02-16 16:22:49
My pytaliśmy w kilku miejscach i wszędzie mówili nam, że na solbet promocja ale trzeba się było śpieszyć. Dlatego od razu kupiliśmy na cały domek 2400 szt. Kupowaliśmy w składzie budowalnym i właściciel doradził nam dowóz w dwóch turach. Pierwsza jak już będziemy gotowi do murowania i druga od razu na płytę, żeby się nie męczyć z wnoszeniem. Bardzo miły Pan :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:27:28
My jeszcze dowozu nie ustalalismy, ale jestesmy w kontakcie, bo kolega tam pracuje. Dzwonil zebysmy brali, bo juz drozeje:)duzo tego solbetu wam wyszlo, a jakie sa jego wymiary my wzielismy 24x24x59 i wyszlo 1200
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka
Data dodania: 2013-02-16 16:33:10
U nas też 24x24x59. Tyle nam wyszło z powierzchni ścian. No ale mamy ściankę kolankową podniesioną, tak aby na gotowo miała metr. W dodatku chata wielka to i bloczków troszkę pójdzie. Kilka ścianek mamy z połówki (130szt zakupione) a reszta z pełnego :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 16:41:48
no tak macie dodatkowo garaz:) my bez podnoszenia mamy miec podobno okolo 90 cm ale tez chcemy podniesc ta scianke do 110 lub 120 zalezy jak zdecyduje kierownik...tylko, ze pustaki nam liczyli z projektu czyli bedzie trzeba troche dokupic przy budowie
odpowiedz
Odpowiedź do karmelitka

Mozliwy problem

Data dodania: 2013-02-08
wyślij wiadomość

Czy ktos z budujacych mial na dzialce problem z glina? jeszcze dokladnie tego nie wiemy, ale moj tato twierdzi, ze pod ta ziemia, ktora widac na naszej dzialce jest glina, a znowu w mapkach geodezyjnych napisane jest, ze znajduje sie tam jakis piasek. Bedziemy budowac dom z piwnica wiec musimy sie sporo wkopac. Jakie prace bedzie trzeba wykonac jezeli okaze sie, ze tam faktycznie jest glina?

8Komentarze
piekar  
Data dodania: 2013-02-08 09:02:25
Najszybciej to zrobić odwiert w kilku miejsach i będzie wiadomo na 100% :) u nas kierbud miał takie wiertelko ktorym wiercil na 2,5m i wyciagal ziemiei sobie badał :) Nie martw sie nie będzie tak źle :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:23:06
My mamy sama glinę i jest ok. Z gliną nie ma problemu, problem jest z torfem który trzeba cały usunąć, z luźnym gruntem np jak ktoś sobie zrobił wysypisko śmieci itp.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:49:59
Najlepiej zrobić badanie gruntu. U nas okazało się, że glina jest tylko przed domem, na podjeździe do garażu. Musieliśmy szybko coś tam wysypać, bo pływaliśmy w niej, kiedy było mokro.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 09:57:45
Chcielismy zaczac prace w marcu, ale jak bedzie glina to moze sporo nas opoznic...ciekawe czy kier. bud. ma taki sprzecik:/
odpowiedz
ciupan  
Data dodania: 2013-02-08 10:19:47
Glina sama w sobie jest dobrym gruntem nośnym. Jedynie o czym trzeba pamiętać to aby nie dopuścić do jej uplastycznienia tj. aby nie nasiąkła wodą. Jeżeli się upłynni to należy taki grunt wymienić. Przy podpiwniczonych domach, które posadowione są w glinach doradzałbym dwie rzeczy. Po pierwsze wykonać "ciężką izolację" ścian fundamentowych np. ściany z betonu hydrotechnicznego, zastosowanie ciężkich izolacji ciężkich (nie jakiś proizol tylko np. Deitermann 100). I naprawdę radzę omówić to z kierownikiem i z projektantem. Drugą rzeczą jest wykonanie drenażu opaskowego. Glina sama w sobie jest gruntem nieprzepuszczalnym jednakże prace prowadzone na etapie wykonywania fundamentów prowadzą albo do wykonania obsypki ścian fundamentowych piaskiem to tworzy nam swego rodzaju "wannę". A to z koleji powoduje stagnowanie wody przy fundamentach. Wykonanie obsypki z gruntu rodzimego (glina) wbrew pozorom stwarza te same zagrożenie, gdyż grunt odspojony i ponownie wbudowany ma większy współczynnik filtracji i mamy to samo jak przy piasku-wodę przy fundamentach). Na rynku jest naprawdę duży wybór chemii budowlanej, która jest w stanie zabezpieczyć fundamenty. Tak na koniec, to na mapkach geodezyjnych nie określa się rodzaju gruntu. Rozwiązanie to odwierty, jak mówili moi przedmówcy lub wykonanie odkrywki. Jeżeli będziecie robili odkrywkę to zostawcie ją na parę godzin i sprawdźcie czy wystąpi tam woda gruntowa. Niemniej jednak ja zawsze doradzam wykonanie dokumentacji geotechnicznej. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 11:45:51
Też Wam radzę odwiert. Mąż swego czasu budował warsztat, okazało się, że na głebokości około 11 cm był torf , gdy robili specjalne studnie do posadowienia fundamentów, na 2,30 dokopali sie do... strumyka. nawet nie chcę wspominać tamtych nerwów, brrr! Na mapce nic na ten temat nie było.
odpowiedz
ozzyby  
Data dodania: 2013-02-08 12:34:56
Zdecydowanie ja też radzę wykonać badanie geologiczne. My też nie spodziewaliśmy się, że mamy tak fatalny grunt.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-16 13:24:49
wybudowalismy sie na glinie ... bez piwnicy wprawdzie, ale geolog nie doradzał nam drenazu, wiec go nie robilismy...
odpowiedz

Nareszcie

Data dodania: 2013-02-05
wyślij wiadomość

Dzis dostalismy telefon o decyzji przyznania kredytu z Eurobanku:) w tym tygodniu mamy dostac jeszcze prawdopodobnie z Getinu. Po tym zobaczymy, ktora oferta jest dla nas bardziej korzystna i gdzie zdecydujemy sie podpisac umowe. Teraz sie cieszymy z decyzji, a pozniej przez 20 lat bedziemy plakac splacajac kredyt... ale lepiej miec swoje i placic, niz mieszkac z rodzicami he he...Jak dobrze pojdzie  to za tydzien czy dwa bedziemy juz mogli kupic pierwsze materialy, zeby wykazac je jako dodatkowy wklad wlasny:) Żeby tylko pogoda dopisywala to wczesniej zaczniemy.

17Komentarze
radarki  
Data dodania: 2013-02-05 21:23:23
warunki
można zapytać jakie zaproponowano wam warunki w eurobanku ,chodzi mi o procent i prowizje itd
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-05 21:57:36
My sie staralismy o rodzina na swoim on byl do konca ubieglego roku. Czekamy jeszcze na odpowiedz z Getinu zeby negocjowac warunki. Ogolnie to co dostalismy na poczte raczej wiazace jeszcze nie jest, bo wpisali nam inny okres kredytowania no i marze sie pewnie zmienia, bo jako wklad wlasny policzyli teraz tylko dzialke, napisali jakiej kwoty nam brakuje do calkowitego wkladu wlasnego, ale chcemy kupic materialy, zeby je do tej kwoty doliczyli wiec ubezpieczenia tego albo nie bedzie albo je jeszcze zmniejsza.Jak mozesz to napisz swoj email, bo tu to nie bardzo pisac jak wygladaje te marze, a tam przesle Ci caly dokument
odpowiedz
radarki  
Data dodania: 2013-02-05 22:31:11
tak pytam bo my podpisalismy w pko sa pare dni temu kredyt tez rodzina na swoim .
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-06 09:10:27
W pko macie na pewno lepsze warunki, bo bylismy sie tam orientowac. Ale nie przeszla moja umowa, bo mam do kwietnia a pisma od pracodawcy o tym, ze przedluzy jako promessy nie chcieli przyjac.
odpowiedz
Odpowiedź do radarki
Data dodania: 2013-02-05 22:14:49
My woleliśmy odczekać...na razie z oszczędności budujemy. kredyt dopiero na przyszły rok w planie.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-05 22:23:45
No my oszczednosci tez mamy dlatego czekamy z kupnem materialow, bo mozemy dopiero po podpisaniu umowy. Poczatkowo chcielismy sie rozgladac dopiero w tym roku za kredytem, a budowac z oszczednosci, ale pozniej po przedstawieniu oferty wzielismy ta rodzine, bo doplaty do tego kredytu to okolo 40 tys wiec to juz jakas czesc do przodu...poza tym moja umowa o prace nie jest na stale wiec wolelismy skorzystac teraz
odpowiedz
Odpowiedź do dom-w-lucernie-dwa
iwona70  
Data dodania: 2013-02-06 21:27:22
Dopłata spora w Rodzina na swoim i trzeba korzystac, drugi raz już nie bedzieice mogli się o to ubiegać.
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-06 22:38:09
No dla nas to duzo, bo w sumie jakiejs ogromnej kasy nie mamy odlozonej. Niestety w naszym rejonie to cieszymy sie ze w ogole prace mamy, wiec bez kredytu byloby ciezko. Moze na pierwsza rocznice slubu bedziemy miec juz fudament:)
odpowiedz
Odpowiedź do iwona70
Data dodania: 2013-02-07 23:46:20
z innej beczki
a takie?: http://iprojektowaniewnetrz.pl/wizualizacje/kuchnie/nowoczesna-kuchnia-z-wyspa-2.html
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-08 08:27:51
odp. na link-kuchnia
ta jest super -mezowi podobaja sie z wyspa, ale jak to zrobic?Zeby kuchnia byla odwrotnie ustawiona to byloby bez problemu:)a tak chyba bedzie musiala byc w litere G. A Wy planujecie jakis stolik w kuchni czy wszystkie posilki w jadalni planujecie?
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-08 11:37:58
Chciałabym mieć mały, dwuosobowy stolik na zakończeniu ciągu mebli (takie "G")- żeby większe posiłki przenosic do jadalni, a pojedyncze (np. śniadania z reguły jadamy po 2 osoby) na tym właśnie stoliku
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-08 17:03:46
to czyli identycznie jak my...a po ktorej stronie po tej dluzszej czy krotszej,bo u mnie jest wlasnie tak samo kuchnia rozmieszczona.Mam tez wejscie od korytarza i juz tak myslalam, zeby moze tam zrobic jakby takie okno,aby z zakupami nie trzeba bylo isc przez salon, a zarazem miec wlasnie stolik tylko wydaje mi sie, ze moze glupio to wygladac. Wiec mysle, zeby dac na tej dluzszej stronie fototapete na szkle i stolik na koncu ciagu szafek,ale tam znowu jest od razu jadalnia i juz sama nie wiem. Na tej krotszej myslalam zeby ja cala zabudowac...
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-10 16:37:14
Chyba sie w końcu dorwę do jakiegoś programu do grafiki i zaczne sobie rysować pomysły różne... najczęściej- te, które mi nad ranem do głowy przychodzą... stolik chcę jakby od okna w stronę wejścia Wolicie czerwone, ale takie też ciekawe: http://kokopelia.pl/zolta-kuchnia/
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-10 18:24:16
myslelismy nad czerwona z czarnym badz czarna z takim jakby drewnem...zaczniemy budowac to zobaczymy co wyjdzie z moich planow czy bedzie tak jak wymyslilam czy tez bedziemy zmieniac:)
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-14 21:10:56
I jeszcze takie czerwone: http://www.nasza-luana.mojabudowa.pl/?page=10
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-14 23:10:30
te czerwone sa fajne i nie tak bardzo blyszczace:) ja wymyslilam, ze ta krotsza sciane zrobie cala pod zabudowe, meble czarne w tym lodowka i piekarnik po tej stronie,pod oknem zlew i zmywarka i ta dluga strone w moim przypadku czerwone meble na dole w ich zakonczeniu stolik, a czarno-czerwone u gory. Do tego na tej scianie okolo 3,5m zrobie fototapete:) zobaczymy czy bedzie tak pieknie jak juz powstanie budynek:P A Wy macie juz jakis pomysl na kuchnie?
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-15 11:36:38
MNiej więcej podobny... ciagle nie mogę się zebrać, żeby to rozrysować... wiem już, że- jesli mi w końcu zlew "wyląduje" pod oknem to pod tym na ścianie od strony wykusza- gdybym miała coś szybko zmyć i gadać z innymi to ie tyłem do nich (podglądniete u koleżanki) A jeszcze pod Was (dla nie za nowoczesne): http://www.joplandia.mojabudowa.pl/?id=108426
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3

Zmiany do projaktu Gwiazdka III odbicie lustrzane

Data dodania: 2013-02-02
wyślij wiadomość

Do naszego projektu wnieslismy kilka dosc istotnych dla nas zmian, mianowicie:

1. piwnica pod caloscia domu, w ktorej bedzie garaz, kotlownia,silownia lub pralnia. Pomieszczenia piwnicy wygladaja jak sciany nosne na parterze.

2. powiekszenie gabinetu- pokoju na dole w sumie to chyba tylko 30 cm, no ale to zmiana usytuowania sciany nosnej (pomieszczenie bedzie mialo 12m2)

3. przeniesienie komina w miejsce wneki na szafe przy lazience (pom. 6)

4. wykusz- skos poszerzajacy budynek bedzie tylko od strony kuchni, a w dalszej czesci zostanie pociagniety do konca budynku.

5. w pomieszczeniu gospodarczym (pom. 7) chcemy zrobic lazienke

6. schody zmieniamy na betonowe niezabiegowe

7. zamiast okna w scianie w miejscu gdzie beda schody chcemy pustaki szklane-luksfery

8. chcielibysmy podniesc sciane kolankowa, ale tego wczesniej nie uzgadnialismy jeszcze z panem od nadzoru

9. zamiast daszku z przodu budynku chcemy balkonik

10. taras w ksztalcie trapezu chyba, ze zmienimy jeszcze zdanie:)

Wiekszosc zmian mamy juz naniesiona na projekt. Chodz jeszcze duzo czasu do rozpoczecia budowy myslimy z mezem o wszystkim juz teraz, bo znajomi na etapie wykanczania najlepiej by teraz scianki przewracali, gdyz robili wszystko bez przemyslenia. Nie mozemy sie juz doczekac. Co sadzicie o naszych zmianach, doradzcie czy dobrze robimy:)

ponizej rzut parteru

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

a jeszcze nizej (linie kolorem ciemym) rozjasnienie o co mi chodzilo z wykuszem i przeniesieniem sciany nosnejsmiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

 

4Komentarze
Data dodania: 2013-02-04 21:08:25
Z odpowiedzi na komentarz u mnie zrobił mi się cały wpis... dzięki za podpowiedź! I- powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-05 19:02:37
I bardzo dobrze, moze ktos rzuci Wam jakis fajny pomysl na kuchnie, a ja przy okazji tez sobie popatrze:)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-05 22:41:00
Grzebiąc w cudzych blogach, znalazłam taki np. link: http://www.domowladni.pl/trendy/kuchnia/page:1
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-05 22:49:52
Fajna stronka i przydatne informacje:)dziekuje
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
kingakonradgwiazdka3
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 65692
Komentarzy: 425
Obserwują: 56
On-line: 9
Wpisów: 117 Galeria zdjęć: 322
Projekt GWIAZDKA III
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - warmińsko-mazurskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 sierpień
2014 marzec
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty

OBECNIE NA BLOGU
7 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67458
Liczba wpisów: 222895
Liczba komentarzy: 903278
Liczba zdjęć: 681668
Liczba osób online: 420
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
extrakominki.pl wkłady kominkowe, piece, akcesoria